perjantai 17. heinäkuuta 2015

Kyllä minä taas niin mieleni pahoitin

Kuljin Turun Sokoksella a.k.a. Wiklundilla ja vastaani tuli itsekseen puhuva mies. Hän höpötti jotain mistä en saanut selvää, ja minun kohdallani tokaisi "Hyi helvetti mikä ämmä". Naurahdin epäuskoisesti, koska en jotenkin osannut odottaa tuollaista - yleensä tuollaiset höpöttelijät ovat omissa ajatuksissaan ja harmittomia ympäristölle. Vielä hän huusi mulle perään, että "Niin just, nenäkin on kuin persereikä". Ja minua harmitti :-( Niin paljon jäi vaivaamaan, että olen miettinyt tätä nyt useamman päivän ja rupesin tätä tekstiä kirjoittamaan.

Nenä on ehdottomasti huonoin puoli kasvoissani (vai sittenkin mielestäni liian roikkuvat luomet?), enkä kestä mitään siihen liittyvää kritiikkiä. Ihan tavallinen nenä se on, mutta mielestäni se on liian leveä, ja varsinkin hymyillessä se leviää entisestään. Niin hassua kuin se onkin, tuo kommentti satutti ihan todella ja jäi vaivaamaan mieltä.

Olin juuri käynyt sovittamassa useammassa kaupassa vaatteita, mutta ne eivät istuneet päälle tai jouduin sovittamaan kokoa 42, mikä on valtava, kun haluaa takaisin kokoon 38. Tajusin, että ongelmani eivät ratkea sovituskopissa ostamalla uusia vaatteita, vaan ihan oikeasti on saatava rasvakerrosta ohuemmaksi ja kroppaa pienemmäksi. Niin eikös tuo suorapuheinen ihminen kampannut minut juuri siinä käytävällä sanoillaan. Koska hei, tottahan se on, ylipainoiset ei näytä hyvältä, mutta häveliäisyyssyistä kanssaihmiset jättävät sen sanomatta.

Osui, ja satutti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti